En sån vecka

Den här veckan har varit allt annat än lugn. Upp och ner som en berg- och dalbana och jag längtar tills jag får plocka upp mitt liv ur dessa lådor som trängs i lägenheten. Köket börjar formas och skåp och luckor är på plats, bänkskivan står i hallen tillsammans med kakel och ho och väntar på hantverkaren Per som ska fixa det åt oss i början av nästa vecka.

Att leva en vecka helt utan kök har varit en utmaning då vi redan innan var less på frysmat och take away sen renoveringen. Gunhild, Calles mamma, har räddat oss! Varje kväll (förutom onsdagen då jag åt hos käraste Malin) har hon lagat mat till oss och sett till att vi äter :) Känns lite som att flytta hem igen. Tack underbara svärmor för all mat, hjälp, stöd och kärlek! <3

Om 95 minuter ska jag och Calle möta upp köparen av vår lägenhet på banken och ge över nycklarna. Jag har svårt att förstå att den dagen är här då jag skiljs åt från den lägenhet jag varit förälskad i så länge, mitt hem. Kommer att kännas bättre när dagen är över och pengarna finns på kontot såklart och nya minnen får skapas i vårt nya hem. Trots allt så är det just det som jag kommer att sakna, de minnen som ryms inom de väggar som vi nu lämnar.

Vad har vi hunnit med under våra år i lägenheten? Vår första lägenhet som vi köpte, lägenheten vi firade i när Calle friat och vi fått våra ringar, Calle fick ett nytt jobb, vänner och familj som fått barn som tassat kring på parketten, första gången vi såg varandra i bröllopskläderna och fällde den dagens första tår, vi har gjort oss i ordning för dop, bröllop och andra glädjefyllda stunder. Även sorgen av de vi förlorade under det gågna året har vi upplevt där, min morfar och älskade farfar samt Calles farfar. Mitt livs 3 värsta månader och samtidigt under den perioden rymdes vårt bröllop och bröllopsresa. Glädje och sorg.




















Foto: Mäklarens bilder











Kommentarer
Postat av: Malin

Idag blev det en liten gråtfest i kassan när jag läst dina inlägg! Min vän, mitt hjärta <3 Älskar dig! Puss

2012-01-27 @ 13:12:59
URL: http://pejans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0