Valentines day

Idag är det alla hjärtans dag, ett kommersiellt jippo och en handels högtid. Romantisk syn? Nja, mer en logisk sådan. Här om dagen var jag ute och strosade på stan och i alla skyltfönster och i front i butikerna stod det hjörtformade skålar, geléhjärtan och andra rödarosa söta saker. Jag är inte den som inte gillar romantik, tvärtom, men jag föredrar när romantiken kommer mer spontant och inte bara för att det finns en sådan dag. Calle tycker likadant och så många av mina vänner och som Malin så fint sa "men lite kul är det ju om det kommer nå sött ;) Svårt att sticka under stolen med som tjej :P". Och ja, du har så rätt vännen min :)




Förra året gick jag och Calle ut och åt middag på alla hjärtans dag, illa vald dag för ett restaurangbesök! Överallt satt det par och myste och alldeles intill oss satt ett väldigt ungt par på något som måste ha varit deras första dejt. Killen satt och skröt över hur många kärleksbrev han fått av olika tjejer under dagen och tjejen rynkade på näsan och började knattra på sin mobiltelefon. Killen, helt oviss om detta, fortsätte att prata om andra tjejer och så fort han reste sig för att ta ett besök på toaletten ringde tjejen sin kompis och bad om ett nödsamtal 10 minuter senare. Som på klockslaget 10 minuter senare ringde tjejens mobil, hon ursäktade sig, sa att det var en akut kris och sprang därifrån och kvar satt stackars killen och inte förstod någonting. Jag och Calle har skrattat ett par gånger åt det här scenariot. Vilken miss!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0