Powerpulver

Har nyss druckit en smoothie full med energi :) Fått hem mitt bärpulver som jag beställde förra veckan och det kom i rättan tid för imorse vaknade jag med öm hals. Bärpulver är frystorkade, malda bär som pulveriserats för att utvinna alla antioxidanter som finns i bärens frön som är närmast omöjliga för oss att bita sönder.


Powersmoothie

2 dl lätt naturell youghurt
Frysta blåbär
1 tsk bärpulver
1 banan
1 bit ingefära


Helt underbar smoothie fullsmockad med energi! Har ni behov av extra vitaminer och antioxidanter så rekommenderar jag verkligen bärpulver! Fria radikaler är inte bra för oss men florerar tyvärr omkring oss och i oss i ett konstant överflöd. Stress är en av orsakerna som sätter igång denna reaktion inom oss, motverka!

 

Den variant av bärpulver som jag har är av blåbär, nypon, havtorn, tranbär och svarta vinbär. Sen finns det även pulver med enbart blåbär eller det bär vars egenskaper man är ute efter :) Mamma kolla genast upp detta!

www.immun.se

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Bärpulvret är fantastiskt, har hittat en butik på Kungsholmen som säljer det, Frukt & Grönsaksboden på Kungsholmsgatan 11.

2011-11-04 @ 11:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0