Müsli

Dagens pyssel blev att knåpa ihop en müsli som jag kan ha i frukostfilen på morgonen. Finns det nå godare än hemgjord müsli på morgonen? Enkelt och snabbt att göra egen så varför köpa färdig?

Angelicas Müsli

5 dl fiberhavregryn
1 dl krossade linfrön
1 dl solroskärnor
1 dl pumpafrön
2 dl kokosflingor
1 dl blandade hackade nötter (jag använder hasselnötter & valnötter)
1 dl russin
1/2 dl vatten
1 msk olja
1-2 msk honung

Sätt ugnen på 175 grader och blanda samtliga ingredienser utom russinen på en bakplåt. Rosta sen müslin i ca 15 min och rör om ofta så att allt blir jämrostat och ingenting bränt. Blanda i russinen innan du häller upp müslin på en stor burk. Räcker en månad här hemma iallafall :)




Blev för övrigt ett tokhärligt pass på gymmet idag! 50 min cirkelträning och 35 min kondition satt där det skulle :) Känner mig skönt trött i kroppen nu och motiverad till tänderna att komma tillbaka till formen som jag var i innan sommaren! Spinning bokat 7.15 imorgon så nu är det snart dags att natta kudden men först lite mys med Calle i tv-soffan :)









Kommentarer
Postat av: Malin

Duktig!

2011-09-12 @ 19:02:55
URL: http://pejans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0