Knäckehäxan

Ikväll har jag bakat knäckebröd här hemma. Knäckebröd och popcorn är mina två stora svagheter i matväg och nu har jag alltså bakat mitt eget och det blev supergott! Tillsammans med mitt mandelsmör som jag gjorde tidigare idag så blev detta en riktig smaksensation :) Maken är skeptisk mot mandelsmör dock och tycker minsann att det ska vara gammalt herderligt bregott på mackan men jaja, smaken är som baken ;)


Mandelsmör

1,2 dl mandlar (med eller utan skal) lr mandelmjöl som jag använder mig av
3 msk flytande kokosolja
1/2 tsk salt
1 msk honung


Mixa mandlarna till ett fint pulver och blanda i resten av ingredienserna. Mixa tills det blivit en smidig massa. Håll svalt! Kan användas på mackan eller till äpplen för att nämna några exempel! Supergott!



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0