I´ve got some baking to do..

Gjorde lite shopping idag på stan mellan skolan och lingonplockningen. Tänk så snabbt det kan gå att göra av med pengar.. Emily och jag lyckades efter ca 1 timme i skogen få ihop lite över en liter lingon var och min liter ska omvandlas till råröd lingonsylt på söndag är tanken, mums!




Silikonform till mitt brödbak :)



Ny "mätbägare" bara 25:- på cervera nu så passade på



Baguette-plåt så att inte de flyter ut i ugnen .. Calle älskar baguetter så nu ska jag vara duktig fru ;)



Söta portionsformar för pajer och liknande, kunde inte låta bli när de var lila och allt :P Heheh..


Nu ska jag kolla till mitt långkok (högrevsgryta med plommon) och göra mig en pastasallad att ta med imorgon då det bär av mot huvudstaden och tjejmilen! Tyvärr så måste jag gå runt då mina benhinnor strejkar så är det någon som oxå tänker gå så hojta till så gör vi sällskap :)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0