Tisdag 2011-11-29

God morgon! Den här dagen startade som i ett stressmoln för mig. Svårt att få i mig frukost, katten skrek, kartonger (påbörjad flytt) överallt och Calle gick och stänkte näsblod över hela lägenheten som sen katten ville rulla i. Nu sitter jag i skolan och ska påbörja dagens uppsatsskrivande och känner att jag har en stressklump i magen och en oro i kroppen. Kanske borde jag sluta dricka kaffe på morgonen när jag ändå upplever en så hög stress? Projekt "inget morgonkaffe" startar imorgon och ska pågå minst denna vecka ut för att se om jag pallar :)

I övrigt på stressfronten så har jag upptagit dagliga meditationer och tänker på att göra ett andningsankare när jag känner att stressen kommer krypande. Tappade allt var inre styrka innebär när farfar gick bort och först nu känner jag mig redo att finna lycka, lugn och träna mental styrketräning. Vetenskapliga studier visar att det tar 8 veckor innan någon effekt påvisas, jag återkommer om det :)

Ha en underbar dag!


Albin har funnit lugn ialf ;)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0