Besviken

Igår informerade min mamma mig om att mormor planerar att komma till vigseln men inte till festen. Anledningen är att hon känner att hon inte känner någon och hon känner sig för fet för att umgås. Jag tycker hon borde lägga de käsnlorna åt sidan och komma och fira hennes första barnbarn som gifter sig. Mamma har försökt övertala henne med "Men det är ju gratis mat", "Du kan ju inte tacka nej till en så stor fest som Angelica lagt ner så mycket energi på att planera", "Du är hennes mormor och du lever och har hälsan så vad är problemet".
Hon ska försöka ännu mer och jag ska prata med henne jag oxå även om jag till en liten del känner att om det är ett sådant gissel att komma så kan hon lika bra stanna hemma.  Ja, vad ska man säga? Jag är besviken.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0