Styrkepass

Styrkepasset gick superbra! Pulsen låg mellan 168 och 201 :) Himla bra att jag hann komma upp i över 200 men det var tack vare konditionen på slutet. Lägger upp mina pass som följande:

Uppvärmning
10 min rodd i lugnt till mellanlugnt tempo

Cirkelträning i form av 3 cirklar med 3 övningar i varje som jag kör 12 av. Alltså 12*3

Cirkel 1
Kettlebellssving
Benbej och doppa kettlebellen i golvet
Höftlyft med hälarna på balansboll

Kör 12 av varje övning rakt av och efter 1 cirkel 45 sek vila innan du hoppas på tåget igen.

Cirkel 2
Fäst ett gummiband i en stolpe och böj ryggen framåt men behåll den naturliga svanken och "simma" bröstsim. Ska ta i Latsen på ryggen lr "vingarna" som vissa kallar den muskeln.
Armhävningar med ena handen på stepbräda, alternera hand (gå över och tillbaka)
Rygglyft på balansboll

Samma sak här 12 av varje och 45 sek vila

Cirkel 3
Bicepscurl med hantlar på ett ben
Axelpress på bosuboll (typ halv balansboll)
Dips från bänk

Avlutande kondition
15-20 min crosstrainer med puls mellan 180-200

Så idag så visade pulsklockan på att jag förbränt 533 kcal på styrkepasset. Sen räknade jag på promenaden fram och tillbaka till skolan med en ryggsäck med 7 kgs vikt så landade på 1042 kcal totalt. Helt okej, lr hur! ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0