Sötsug

Herregud vad jag är sötsugen nu! Finns inga gränsen! Skulle kunna äta mig igenom väggarna på ett pepparkakshus, simma i mjölkchoklad och äta chokladbollssmet gånger hundra. Förstå! Jag går till köket, vänder tillbaka till vardagsrummet och sitter ner i tio minuter sen är jag i köket igen. Jag vet att det är hjärnan som skriker efter sitt gift (socker) och att abstinensen är rent kroppslig. Socker är min drog och den är svår att bli fri från.

Socker befriar dopamin i min hjärna och aktiverar mitt belöningscentrum, det är allt. Jag upplever lycka genom min drog och JA det är en drog. Men om jag bara kunde känna mindre sug efter denna information. Jag vet vad som händer, jag vet hur jag reagerar och ändå vill jag ha, ha och ha! Men jag ska inte. Ska stå emot, har inte så mycket tid kvar att tappa vikt på nu så inga omvägar eller fusk.




Kommentarer
Postat av: Malin

Kämpa, du kan och du vill!

2011-03-24 @ 20:52:44
URL: http://pejans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0