Veckan innan jul

Veckan innan jul brukar symbolisera svag ensamhet för mig och det gör den även i år. Tycker att jag borde ha vanan inne då denna jul blir den 5e som jag firar med Calle men icke. Denna veckan har han gått upp 5 varje morgon och inte kommit hem förrän 20 på kvällarna och självklart så somnar han i soffan en halvtimme senare. Jag känner mig lite ensam och skulle hemskt gärna ha maken hemma med mig för att julmysa och njuta dagarna innan mellandagsrean. Imorgon ska även jag jobba långdag 9.45-20.20 så vi kommer båda att somna tidigt. Jag jobbar även juldagen och annandagen men det ger fina pengar så jag är inte den som klagar.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med det här inlägget, lufta mina känslor. Sätta ord på känslan kanske. Nu ska jag laga mat och städa upp lite så att lägenheten är fin och maten varm när Calle väl kommer hem :)

Lite bilder hur jularna har sett ut tidigare år för oss :)

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0