Toscakaka och funderingar

Ikväll så kommer en av Calles  arbetskamrater med fru hem till oss på fika så då kommer ju alla äpplen som jag har hemma väl till pass och jag slängde ihop en äppeltoscakaka. Otroligt smaskigt med vispad grädde och enkelt :)

 

Ska ta och lägga upp recept på den senare om det finns intressanter? :)

 



Imorgon börjar jag skolan igen, mitt andra år på hälsopedagogiska linjen i Gävle. Ser inte direkt fram emot skolstart men å andra sidan så betyder ju det att jag kommer närmare andra mål jag har i livet. Den här sommaren har gått så snabbt och varit så händelserik. Två dop, två begravningar och vårt giftermål tycker jag sammanfattar denna sommar 2011 och livets cirkel väldigt väl.
Har jag för övrigt berättat om den fina symbolik som inträffade vid morfars begravning? Den låt som mamma och moster valt att morfars kista skulle bäras ut till var även den låt som jag och Calle valt till ingångsmarsch vid vårt bröllop. Så till tonerna av "Amazing grace" började jag en ny del av mitt liv och min älskade morfar lämnade sitt jordeliv. Det är vackert, speciellt och intimt.









Kommentarer
Postat av: Malin

Herrejösses gumman! Det märks att du har tid över efter bröllopsplaneringen! ;) ingen rast ingen ro! Mitt duktigaste! Puss

2011-08-29 @ 18:47:46
URL: http://pejans.blogg.se/
Postat av: Emily

Lite rastlöss, gud va dukig du är som fixar och donar. på är in insperations källa vet du det ;)

2011-08-29 @ 20:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0